دعایم کن!

هم دعا از تو اجابت هم ز تو / ایمنی از تو مهابت هم ز تو

دعایم کن!

هم دعا از تو اجابت هم ز تو / ایمنی از تو مهابت هم ز تو

 با نام خدای مهربان

 

 البته با اجازه شاعر دو کلمه آخری

را که به رنگ قرمز نوشتم جایشان را عوض کردم (نظر من اینطور است):

 

چکنم با دل خویش!؟
 
 

آه آه از دل من ـ که از او نیست بجز خون جگر حاصل من

زآنکه هر دم فکند جان مرا در تشویش ـ چه کنم با دل خویش؟

چه دل مسکینی ـ که غمین می شود اندر غم هر غمگینی

هم غم گرگ دهد رنجش و هم قصه میش ـ چه کنم با دل خویش؟

در دلم هست هوس ـ که رسد در همه احوال به درد همه کس

چه امیری متمول،چه فقیری درویش ـ چه کنم با دل خویش؟

طفل گریانی دید ـ  چشم گریانی و احوال پریشانی دید

شد چنان سخت پریشان، که مرا ساخت پریش ـ چه کنم با دل خویش؟

دیده گردیده فقیر ـ بهر نان گرسنه آن گونه که از جان شده سیر

دل من سوخت بر او ، تا جگر من شد ریش  ـ چه کنم با دل خویش؟

گر دل افتد هر دم ـ بهر هر کس که فقیر است و مریض است به غم

من در این دوره که فقر و مرض است از حد بیش  ـ چه کنم با دل خویش؟

زارم از دست عدو ـ چه کنم دل نگذارد که برم حمله به او

بسکه محتاط به بار آمده و دور اندیش  ـ چه کنم با دل خویش؟

گر در افتم با مار ـ نیست راضی دل من تا کشم از مار دمار

لیک راضیست که از او بخورم صد ها نیش  ـ چه کنم با دل خویش؟

دارد این دل اصرار ـ که من امروز شوم بهر جهانی غمخوار

همه جا در همه وقت و همه کیش ـ چه کنم با دل خویش؟ 

از  برای همه کس ـ دل پرعاطفه در این دوره به کار آید و بس 

نرود با دل بی رحم کاری از پیش  ـ چه کنم با دل خویش؟

"ابو القاسم حالت"

نظرات 6 + ارسال نظر
حسین دوشنبه 22 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 09:13

با عرض سلام و خسته نباشید
معتبرترین سیستم کسب درامد وبمسترها
طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران با مجوز رسمی به شماره ثبت 24516 تضمین شده می باشد .
همراه با جوایز ویژه و مسابقه بین کاربران عضو سیستم
برای اطلاعات بیشتر به وبسایت مراجعه کنید
متشکرم - موفق باشید
www.adstabligh.blogsky.com

هفت رنگ دوشنبه 22 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 13:25 http://7rang.ir/counter/

با سلام[لبخند]

یک شمارنده بازدید کنندگان سایت،زیبا به صورت فلش.

برای وبلاگ شما ، با امکانات جالب

نیلوفر مردابی شنبه 27 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 14:43 http://www.mordab57.blogfa.com


در شگفتم که خوبیهایم چیزی برایم نداشته اند . مگر رنج . در حالی که بدیهایم هرگز مایه گرفتاری ام نشده اند . با وجود این ، بر خوبیهایم اصرار می ورزم .

سلام دوست عزیزم

حالت خوبه ؟؟؟؟؟؟؟؟‌

شعر خیلی زیبایی بود و منو یاد گفته آقای جبران انداخت که برات نوشتم ... .

شاد باشی و سلامت نازنین

دوست چهارشنبه 31 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 21:19

دلم تنگ شده بود. دیر اومدی!
این روزا دعام کن. این روزای خوب به هر کدوم از ائمه متوسل شدی یاد منم باش.

رامین چهارشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 16:54 http://www.madlen.blogsky.com

دعایم کن
شعرش قشنگ تر شده

دوست پنج‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 00:23

اعیاد شعبانیه که گذشته مبارک.
تولد منجی عالم بشریت که در پیشه هم مبارک.
التماس دعا دارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد