دعایم کن!

هم دعا از تو اجابت هم ز تو / ایمنی از تو مهابت هم ز تو

دعایم کن!

هم دعا از تو اجابت هم ز تو / ایمنی از تو مهابت هم ز تو

پاییز

با نام تو ای خدای دادار

ای خالق بی شریک و بی یار

 

 

 

سلام دوستان!

سلامی به زیبایی برگهای پاییزی!

سلامی به گرمی دلهای مهربان الهی! 

 

خواب دید که تمام هستی آواز  میخوانند. پرسید: چه میخوانید؟

گفتند: آواز وحدت!

چه زیبا می نواختند و می خواندند. مات و مبهوت در سکوت گوش داد.

بیدار که شد گفت: من هم بیازمایم... صدای ناهنجاری از گلویش برخاست.

غمگین به گوشه ای نشست....

استاد گفتش: غمگین نباش که تمام هستی مانند ارکستر بزرگ و عظیمی است

که موسیقی بسیار زیبا و موزون می نوازد

تو هم  جزوی از این ارکستر هستی. به تو هم سازی داده اند که بنوازی.

اگر نواختن ساز را ندانی صدای گوش خراش ناهنجاری از سازت در خواهد آمد.

اما اگر نواختن را با تصفیه درون و خودسازی بیاموزی

ساز را آنچنان خواهی زد که با تمام هستی هم نوا خواهی شد.

تو تا وقتی در این دنیا در بند خودخواهی ها و  "من هایت" اسیر و غرق هستی

البته از حلقه توحید الهی دوری....

برای ورود به این حلقه باید تصفیه شد ... و وقتی با همه هستی یکی شوی

صدای ساز"من" در کل ارکستر بزرگ الهی گم خواهد شد.

"من ها" آب شده و "ما" میشوند. 

فقط آهنگ زیبای هستی است که شنیده خواهد شد.

و همه باهم یک نوا را در کمال هارمونی و موزونی خواهند نواخت.

چه زیباست این آهنگ!

هر آنکه خارج از هستی مینوازد آهنگ درد و رنج و عذاب می نوازد و بس.

و هر آنکه همه را قربانی کرد ,عذاب و رنج ها را ریخت و غم و ترسها را رها کرد

 وارد این حلقه شد... قطره ای شد که به دریا پیوست و اقیانوس شده است.

همه لایق این پیوستن هستیم. همه لیاقت داریم....

و چنانکه مولانا میگوید:

جمله ذرات عالم در نهان

با تو میگویند روزان و شبان

ما سمیعیم و بصیریم و خوشیم

با شما نامحرمان ما خامشیم

چون شما سوی جمادی میروید

محرم جان جمادان کی شوید

از جمادی در جهان جان شوید

غلغله اجزای عالم بشنوید

فاش تسبیح جمادات آیدت

وسوسه تاویلها بزدایدت

....

تُسَبِّحُ لَهُ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَالأَرْضُ وَمَن فِیهِنَّ وَإِن مِّن شَیْءٍ

إِلاَّ یُسَبِّحُ بِحَمْدَهِ وَلَـکِن لاَّ تَفْقَهُونَ تَسْبِیحَهُمْ إِنَّهُ کَانَ حَلِیمًا غَفُورًا

آسمانهاى هفتگانه و زمین و کسانى که در آنها هستند،

همه تسبیح او مى‏گویند؛ و هر موجودى‏، تسبیح و حمد او مى‏گوید؛

ولى شما تسبیح آنها را نمى‏فهمید؛

او بردبار و آمرزنده است‏.اسرا ۴۴ 

نظرات 3 + ارسال نظر
حمید چهارشنبه 8 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 23:19 http://www.coldnight.blogsky.com

سلام دوست عزیز
وبلاگ زیبایی دارید ..موفق باشید
من آماده ی تبادل لینک با شما هستم
در صورت امکان و دلخواه شما مرا با نام
.::شب سرد::. لینک کنید و من را از طریق نظرات
وبلاگ با خبر سازید تا شما را با نام دلخواهتان
لینک کنم ..با تشکر
www.coldnight.blogsky.com

جوانه ی دوست داشتن یکشنبه 19 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:41 http://www.madlen.blogsky.com

سلام دوست عزیز
پاییز رو از همه ی فصلها بیشتر دوست دارم .چون نشون میده زندگی با اون همه سبزی یه روزی میوفته و لگد مال میشه
" به تو هم سازی داده اند که بنوازی. "
خوشحال نیستم ه بهم سر نمیزنید ): میترسم بد نوشته باشم . ولی دوست دارم مثل شما بنویسم.
موفق بشین . دعایم کنین

رضا چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 03:42 http://bikarestan.mihanblog.com

ای والله...دمت گرم...شادابمان کردی...در تاریکی اعمال گنه آلود مغروق نادانیها ...ترا دیدم...واین خواسته الهی بود که آرامشی یابم...شما را لینک میکنم و همیشه بیادتان هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد