دعایم کن!

هم دعا از تو اجابت هم ز تو / ایمنی از تو مهابت هم ز تو

دعایم کن!

هم دعا از تو اجابت هم ز تو / ایمنی از تو مهابت هم ز تو

با هر دشوارى‏، آسانى است‏!

 

آیا براى تو سینه‏ات را نگشادیم‏؟  

  و بار گرانت را از دوش‏ تو برنداشتیم‏؟   

بارى‏ که  پشت تو را میشکست‏.  

   و نامت را براى تو بلند گردانیدیم‏ 

پس  با هر دشوارى‏، آسانى است‏.  

   آرى‏، با هر دشوارى‏، آسانى است‏.   

پس چون فراغت یافتى‏، به دعا بکوش‏؛  

و با اشتیاق‏، به سوى پروردگارت روى آور.  

Flowers

دعا

  دال ِ اول ِ دعا یعنی « دیدن»، که همون دیدن آرزو با چشم یقین است،

و عین بعدش یعنی « عمل کردن» و سر به راه ِ هدف نهادن،

و الف ِ آخرش یعنی « استجابت» آن آرزو (برآورده شدن آن از جانب خدا).

پس دعا به معنی نشستن و گریه کردن نیست.

دعا یعنی از ته دل خواستن چیزی و تلاش برای رسیدن به آن.

دعا یعنی کوک کردن ِ خودمون صبح ها وقتی گنجشک کوچولوی

پشت ِ پنجره شاهد است!

استاد الهی قمشه ای

شما در دعاهای من هستید مرا هم شما دعا کنید!



دفترچه نازنینان!

 

سلام دوستان خوبم!

 

پیر زنی نورانی را میشناختم که بسیار پاکدل بود و همه

را دوست داشت. هر روز چند صفحه قران میخواند و دفترچه

کوچکی همراه داشت که نام تمام کسانی که از دل یا عادت

از او درخواست دعا میکردند در آن دفتر مینوشت و بعد از قران

خواندن آنها را دعا میکرد.

هر بار که او را میدیدم میگفتم: خانم گلم! یادت نره اسم منو

در حاشیه اون گوشه موشهء دفترت بنویسی ها؟!

حالا هم با یک عده دوستان خوب نازنین قرار داریم تا نیمه

شعبان هر روز چند صفحه قران بخوانیم...

دلتان میخواهد در لیست دفترچهء نازنینان من باشید؟!! 

البته من که لایق نیستم اما انشالله خدا به دل پاک آن خانم گلم

و تمام عزیزان درگاهش همهء مان را مورد رحمتش قرار میدهد.

 و هنگامى که بندگان من‏، از تو در باره من سؤال کنند،

بگو: من نزدیکم‏! دعاى هر دعا کننده را،

به هنگامى که مرا مى‏خواند،

پاسخ مى‏گویم‏!

 البقرة آیه 186